.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هتاک حیثیت در فیس بوک رشت دستگیر شد

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: عامل انتشار تصاویر خصوصی و انتساب دهنده اعمال خلاف حقیقت در اینترنت در رشت دستگیر شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس  ایرج محمدخانی در جلسه نیروی انتظامی استان در تشریح دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در استان، اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی یک خانم مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فیس بوک تصاویر خصوصی‌اش را منتشر کرده و با منتسب کردن اعمال خلاف حقیقت قصد هتک حیثیت کردن وی را دارد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی، افزود: با پیگیری‌های فنی و پلیسی انجام شده، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند نقاب از چهره مجازی متهم بردارند و هویت واقعی او را در فضای حقیقی آشکار کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان، ادامه داد: متهم پس از شناسایی با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از محله‌های رشت دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به مقر انتظامی منتقل شد.

وی با بیان اینکه متهم ابتدا منکر اتهامات وارده شد، تصریح کرد: این متهم در مواجهه با شواهد و قرائن علمی از سوی پلیس، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

محمدخانی با اشاره به اینکه متهم با پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد، به کاربران عضو وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد که هرگز اطلاعاتی را که نشان‌دهنده هویت آنهاست را ارسال نکنند.

 وی، با تاکید بر اینکه هرگز تصاویر نامناسب یا چیزهایی که هویت فرد را به نمایش می‌گذارند، نباید ارسال شود، تصریح کرد: عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را در سایت‌های به اشتراک‌گذاری منتشر نکنند زیرا در این صورت دیگر صاحب آنها نیستند و اینگونه محتواها به سرعت توسط مجرمان اخلاقی منتشر می‌شوند.

رئیس پلیس فتای گیلان، با اشاره به اینکه نباید اطلاعات محرمانه، عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی روی رایانه متصل به اینترنت نگه‌داری شوند، ابراز کرد: به هر ناشناسی نباید اعتماد کرد زیرا فضای شبکه‌های اجتماعی مملو از کاربرانی است که با هویت جعلی و برای مقاصد خاص مانند کلاهبرداری و دیگر اقدام‌های غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط‌گیری با کاربران اقدام می‌کنند.

وی، خودداری از پذیرفتن افرادی که با هویت، تصاویر و طرح مطالب اغوا کننده سعی در برقراری ارتباط و افزودن افراد به لیست دوستان یا علاقه‌مندان صفحه خود دارند، را مورد تاکید قرار داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.367 seconds.